Návod na výmenu lamel spojky
1. 2. 2010
Tak dnes jsem si pro vás připravil návod na výměnu lamel
a složení-rozložení spojky. Takže: za prvé vypustíte olej z motoru
(vypustíte ho tak, že odšroubujete šroub zespodu motoru). Dobré je
motorku různě naklánět, ať olej vyteče ze všech míst. Nezapomeňte šroub
zase zpátky zašroubovat. Pokud máte tento krok, postupujeme dál.
Sundejte řadící páku, (nemusíte, ale bude tam víc místa) a odšroubujte
všech šest šroubků na levé straně motoru + jeden větši na 13ku klíč.
Sundejte kryt a objeví se před vámi jedno menší ozubené kolečko a jedno
větší ( to větší jsou ty lamely, které budeme měnit, pozor jsou 2 za
sebou), které jsou spojeny řetězem. Rětěz sundáte buď tak, že ho
rozpojíte, a nebo ho vůbec rozpojovat nemusíte. Lamely jsou zajištěny
segrovkama, které musíte sundat. Ale POZOR, když segrovky sundáváte,
tak si je zakryjte nějakou hadrou, protože velmi rády vystřelí. Když
máte segrovky dole, spočítejte si, jestli jich máte opravdu pět, jestli
ano, postupujeme dál. Sundejte všechny pružiny, i takové ty mističky,
ve kterých pružiny byly. Sundejte to stříbrné kolo, co kryje lamely, a
vidíte korky. Zkuste, jestli jsou hodně hladké, tak je musíte vyměnit.
Chytněte je, vysuňte ven. Teď máte volný řetěz, tak ho sundejte z toho
menšího kolečka a dobře schovejte (třeba do starých novin ať se na něj
nechytá špína). Když rozdělíte lamely, měli byste mít v ruce tři
kolečka: dvě ozubené (lamely) a jedno neozubené (mezilamela).
Mezilamela má pět zubů, které se rády opotřebovávaji. Při každé výměně
lamel doporučuji koupit mezilamelu novou (stoji kolem 30kč). Jestli
máte vše nakoupeno, tak přejdeme ke složení spojky. Vezměte nové lamely
a vložte mezi ně mezilamelu. Nasaďte primární řetěz na lamely a potom
na primární kolečko (to malé ozubené). Až to budete mít, tak nasuňte
lamely na těch pět kolíků, co tam jsou. Nasaďte na lamely přítlačný talíř, dejte na každý kolík pružinku a mističku. Teď si musíte někoho
přizvat na pomoc (kdo to zvládne sam tak nemusí). Ten jeden vezme
kleště, do kleští si dá podložku a zatlačí pružinu, aby se tam dala dát
segrovka (tu tam date vy). Neni to nic lehkého, ale jde to. Toto
udělejte se všemi pružinkami, ale dejte pozor, ať vám nějaká nevystřelí
do oka. Vždycky si segrovky ještě přiťukněte šroubovákem, ať máte
jistotu, že drží. Tak, spojka je hotová. Teď si vezměte těsnění a
zašroubujte kryt spojky. Nalijte olej a můžete jet.
Komentáře
Přehled komentářů
určitě se tu rád poučím, páč si asi budu po 20-ti letech pořizovat pionýra a spoustu sem toho už zapomněl.
Ale jednu výhradu k tvým stránkám opravdu mám-a to je "pravopis"
...slova: " víbrus, technycké...víměna.." to fakt bije do do očí !!!
tak se na to prosím víc soustřeď a nedělej sám sobě ostudu!!
Mira
Dobrý stránky....
(Mirda, 30. 7. 2012 23:02)